zaterdag 24 juni 2017

Het NK Tijdrijden op 21 juni 2017

Afgelopen woensdag, 21 juni, was het NK tijdrijden in 's Heerenberg. 

Dit keer ging Regina, mijn zusje, met me mee. Erg gezellig! Ze kan dan nog wel niet auto rijden, maar dat maakte nu niet uit, omdat de afstand van de tijdrit korter was en ik halverwege de dag moest rijden. 

Mijn start was om 11.50 uur en het ging over een afstand van 13.5 km. Gelukkig kende ik het parcours nu van afgelopen zondag, alleen was het een beetje ingekort en hadden ze er een klim uitgehaald. Ook was het wat koeler dan zondag, dus dat was ook erg fijn. 
























Met een tijdrit gaat er bij het aangepast wielrennen altijd een correctiefactor overheen, omdat je dus in verschillende categorieën van zwaarte van handicap zit. Deze correctiefactor maakt het zo eerlijk mogelijk en dat is natuurlijk wel zo fijn! Dit keer deden er in totaal 4 meiden mee en alle 4 in een andere categorie. Ik had er dan nu ook meer zin in dan afgelopen zondag. (zie mijn vorige verslagje hieronder).

Als iedereen is gefinisht moet je dan dus echter nog wel even afwachten wat je eindplaats is, want dat moeten ze dan nog even berekenen. Hebben wij ondertussen de tijd om even bij te komen, ook niet erg. :-)




Ik had uiteindelijk de 3e plaats! Brons voor mij! Stiekum had ik hier ook al op gerekend, omdat ik wist wie er meededen en in welke categorie ze zaten. Maargoed, je moet natuurlijk wel eerst zelf fietsen. 
















Over 3 weken ga ik mee naar Duitsland, om daar een wegwedstrijd en een tijdrit in Elzach te rijden. Wordt vervolgd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten